Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen (FAQ), die mogelijk een antwoord geven op uw vraag.

Afsrpaak

Heb ik een verwijsbrief van de huisarts nodig voor podotherapie?

Nee het is niet meer nodig om een verwijsbrief van uw huisarts te hebben. U kunt direct bij de podotherapeut terecht. Natuurlijk, u mag nog altijd eerst een afspraak maken bij de huisarts. Maar het hoeft in principe niet meer. Dat heeft voordelen. Zo komt u ‘direct’ bij de specialist terecht. De huisarts blijft de centrale rol spelen in de coördinatie van uw zorg. De podotherapeut zal de huisarts blijven informeren, tenzij u aangeeft dat u dat niet wenst. Als u besluit rechtstreeks naar de podotherapeut te gaan, dan voert deze eerst een zogenaamde screening uit. Dit betekent dat hij eerst vaststelt of u bij de podotherapeut aan het juiste adres bent. Zo niet, dan kan hij u bijvoorbeeld doorsturen naar de huisarts.

Wat zijn de openingstijden?

Al onze locaties zijn van half 9 tot 17.00 uur bereikbaar. Van 12.30 tot 13.00 uur zijn wij i.v.m. lunchpauze gesloten.
Voor meer praktijkinformatie of eventuele openingstijden in avonduren kunt u terecht bij één van onze secretaresses.

Bekijk onze locaties

Waar is Footmore gevestigd?

Footmore is gevestigd op verschillende locaties in Nederland, met een focus op Brabant, Limburg en omgeving Rotterdam. Voor meer informatie over de individuele locaties verwijzen wij u naar het tabblad locaties waar alle locaties, incl. openingstijden en adres vermeld staan.

Afmeldingsprocedure

Als u uw afspraak wilt afzeggen, dan kunt u dit 24 uur van tevoren doen. Indien u binnen de 24 uur afzegt, dan wordt de afspraak in rekening gebracht. U kunt zich afmelden door te bellen naar:

of u kunt een e-mail sturen naar info@footmore.nl.

Waar kan ik een afspraak maken/afzeggen/verplaatsen?

U kunt uw afspraak telefonisch maken via;

Afspraken verplaatsen of afzeggen kunt u ook via dit nummer. U kunt ook een e-mail sturen naar info@footmore.nl. Wij bellen of mailen u dan zo snel mogelijk terug. Op werkdagen (ma t/m vr) nog op dezelfde dag, in het weekend (za t/m zo) de maandag erop.

Behandelinformatie

Wat is het verschil met een podotherapeut en een podoloog?

Podotherapeut en podoloog worden in de volksmond vaak met elkaar verward. Hoewel beide groepen zich bezighouden met klachten aan de onderste extremiteit is er wel degelijk een groot verschil tussen deze beroepsgroepen.
Lees verder

Wat is podotherapie?

In de podotherapie worden personen behandeld met voetklachten of klachten aan het houdings- en bewegingssysteem, die voortvloeien uit een afwijkend functioneren en/of afwijkende stand van de voeten. Veel voetklachten ontstaan elders in het lichaam. Een ietwat scheve voetstand kan ertoe leiden dat je anders gaat lopen, met bijvoorbeeld rugklachten als pijnlijk resultaat. Maar ook onverklaarbare vermoeidheid is soms via de voeten op te lossen.

Lees verder

Wat is het verschil tussen een podotherapeut en een voetverzorg(st)er/ pedicure?
Krijg ik altijd dezelfde behandelaar?

Ons streven is dat u een vaste behandelaar heeft omdat patiënttevredenheid hoog bij ons in het vaandel staat. Echter door ziekte of afwezigheid van de podotherapeut kan het wel eens voorkomen dat u door collega podotherapeut wordt behandeld. U kunt ervan uitgaan dat hij/zij even kundig is als uw vaste podotherapeut en over de juiste informatie over u beschikt.

Heeft Footmore een klachtenregeling?

U mag ervan uitgaan dat de podotherapeuten van Footmore hun vak zo goed mogelijk uitoefenen. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de podotherapie. Footmore hanteert een klachtenprocedure. U kunt in eerste instantie een gesprek aangaan met uw behandelde therapeut. Indien dit niet het gewenste resultaat oplevert kunt u schriftelijk een klacht indienen via info@footmore.nl t.a.v. de praktijkmanager. Wij zullen er alles aan doen om met uw klachten zodanig om te gaan, dat het de kwaliteit van de geleverde zal verbeteren.

Worden mijn behandelingen vergoed?

De vergoedingen zijn per verzekering en behandeling verschillend. De meeste verzekeraars vergoeden podotherapie geheel of gedeeltelijk, echter alleen vanuit de aanvullende verzekeringen.
Voor deze informatie kunt u navraag doen bij uw zorgverzekering of via de link op onze site onder vergoedingen.

Zolen

Hoe lang kan/moet ik mijn zolen gebruiken?

Het gebruik van uw zolen is afhankelijk van uw klacht. Bij een afwijkende voetstand zal een correctieve zool nodig blijven. De levensduur van een podotherapeutische zool is over het algemeen twee jaar, maar is afhankelijk van de intensiteit van uw gebruik. Wij adviseren jaarlijks uw voetstand te laten controleren en eventueel een zool te reviseren als dat nodig is. De zolen slijten niet, maar uw voeten en houding veranderden waarschijnlijk gedurende het gebruik.

Hoe lang duurt het voordat mijn zolen klaar zijn?

In het algemeen zijn uw podotherapeutische zolen binnen 10 werkdagen klaar en kunt u ze ophalen bij de desbetreffende praktijk.

Wat kosten zolen?

De kostprijs van de zolen wordt ieder jaar in september geïndexeerd en is o.a. afhankelijk van de inkoopprijs van de materialen. Uw podotherapeut kan U precies vertellen wat de totale kosten zijn van een paar zolen. Deze zijn onderdeel van een totaalpakket.

Wilt u meer informatie?

Voor meer informatie verwijzen we u graag naar het praktijkregelement en andere bijlages van Footmore. Deze vind u op de pagina downloads. U kunt er uiteraard ook voor kiezen direct contact met ons op te nemen of uw vraag te stellen via het formulier.