Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen (FAQ), die mogelijk een antwoord geven op uw vraag.

Waar kan ik een afspraak maken/afzeggen/verplaatsen?

U kunt uw afspraak telefonisch maken via;

Telefoonnummer Footmore podotherapie Sven Iser 043-3437684

Telefoonnummer Footmore Minkenberg 06-11884645

Telefoonnummer Footmore Kerskes 0493-351222

Telefoonnummer Footmore Podotherapeuten Rotterdam 010 2183001

 

Afspraken verplaatsen of afzeggen kunt u ook via dit nummer. U kunt ook een e-mail sturen naar info@footmore.nl. Wij bellen of mailen u dan zo snel mogelijk terug. Op werkdagen (ma t/m vr) nog op dezelfde dag, in het weekend (za t/m zo) de maandag erop.

Afmeldingsprocedure

Als u uw afspraak wilt afzeggen, dan kunt u dit 24 uur van tevoren doen. Indien u binnen de 24 uur afzegt, dan wordt de afspraak in rekening gebracht. U kunt zich afmelden door te bellen naar

Telefoonnummer Footmore podotherapie Sven Iser 043-3437684

Telefoonnummer Footmore Minkenberg 06-11884645

Telefoonnummer Footmore Kerskes 0493-351222

Telefoonnummer Footmore Podotherapeuten Rotterdam 010 2183001

of u kunt een e-mail sturen naar info@footmore.nl.

Worden mijn behandelingen vergoed?

Voor deze informatie kunt u navraag doen bij uw zorgverzekering of via de link op onze site onder vergoedingen.

Wat kosten zolen?

De kostprijs van de zolen wordt ieder jaar in september geïndexeerd en is o.a. afhankelijk van de inkoopprijs van de materialen. Uw podotherapeut kan U precies vertellen wat de totale kosten zijn van een paar zolen. Deze zijn onderdeel van een totaalpakket.

Waar is Footmore gevestigd?

Footmore is gevestigd op 20 locaties in Nederland, met een focus op Brabant, Limburg en omgeving Rotterdam. Voor meer informatie over de individuele locaties verwijzen wij u naar het tabblad contacten waar alle locaties, incl. openingstijden en adres vermeld staan.

Wat zijn de openingstijden?

Al onze locaties zijn van half 9 tot 17.00 uur bereikbaar. Van 12.30 tot 13.00 uur zijn wij i.v.m. lunchpauze gesloten.

Op onze locatie in Maastricht geldt dat er avondspreekuur is. Voor meer informatie hierover kunt u terecht bij één van onze secretaresses.

Heeft Footmore een klachtenregeling?

U mag ervan uitgaan dat de podotherapeuten van Footmore hun vak zo goed mogelijk uitoefenen. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de podotherapie. Footmore hanteert een klachtenprocedure. U kunt in eerste instantie een gesprek aangaan met uw behandelde therapeut. Indien dit niet het gewenste resultaat oplevert kunt u schriftelijk een klacht indienen via info@footmore.nl t.a.v. de praktijkmanager. Wij zullen er alles aan doen om met uw klachten zodanig om te gaan, dat het de kwaliteit van de geleverde zal verbeteren.

Hoe lang duurt het voordat mijn zolen klaar zijn?

In het algemeen zijn uw podotherapeutische zolen binnen 10 werkdagen klaar en kunt u ze ophalen bij de desbetreffende praktijk.

Heb ik een verwijsbrief van de huisarts nodig voor podotherapie?

Nee het is niet meer nodig om een verwijsbrief van uw huisarts te hebben. U kunt direct bij de podotherapeut terecht. Natuurlijk, u mag nog altijd eerst een afspraak maken bij de huisarts. Maar het hoeft in principe niet meer. Dat heeft voordelen. Zo komt u ‘direct’ bij de specialist terecht. De huisarts blijft de centrale rol spelen in de coördinatie van uw zorg. De podotherapeut zal de huisarts blijven informeren, tenzij u aangeeft dat u dat niet wenst. Als u besluit rechtstreeks naar de podotherapeut te gaan, dan voert deze eerst een zogenaamde screening uit. Dit betekent dat hij eerst vaststelt of u bij de podotherapeut aan het juiste adres bent. Zo niet, dan kan hij u bijvoorbeeld doorsturen naar de huisarts.

Krijg ik altijd dezelfde behandelaar?

Ons streven is dat u een vaste behandelaar heeft omdat patiënttevredenheid hoog bij ons in het vaandel staat. Echter door ziekte of afwezigheid van de podotherapeut kan het wel eens voorkomen dat u door collega podotherapeut wordt behandeld. U kunt ervan uitgaan dat hij/zij even kundig is als uw vaste podotherapeut en over de juiste informatie over u beschikt.